logo historisch museum Elspeet
Afbeelding twee horloges en oude typemachine

nieuws over het museum

Wij zoeken gastvrije vrijwilligers

06 sept 2019

Gastheer of gastvrouw bij Historisch Museum Elspeet,

Het Historisch Museum Elspeet aan de Nunspeterweg 1 is op zoek naar gastvrije vrijwilligers met interesse voor de historie van de Veluwe. Gezocht worden mensen die een dagdeel willen vullen met het op weg helpen van bezoekers. Nog tot 1 november is het museum van woensdag tot en met zaterdag geopend van 10.00 - 17.00 uur. Het museum op zich is heel erg gericht op ‘zelfbediening’: er is veel te lezen, te zien en te horen. Veel van de bezoekers stellen een gezellig praatje tijdens hun bezoek echter ook zeer op prijs.

In dit informatieve museum wordt de Elspeetse historie voor het voetlicht gebracht. Tentoongesteld zijn zowel aspecten die karakteristiek zijn voor Elspeet als voor de hele Veluwe geldende. Naast jaarlijkse wisseltentoonstellingen is er gekozen voor een zestal onderwerpen, namelijk: archeologie, kunst, schapen en herders, Elspeet kerkdorp, intensieve veehouderij en klederdracht. Van een ‘stoffig’ museum is allerminst sprake: naast mooie wandfoto’s en schilderijen kan het publiek door middel van een touchscreen zelf een aantal historische filmpjes starten. Aan het eind komt het publiek terecht bij een kleine winkel en het toeristisch informatiecentrum.

Interesse? Neem vrijblijvend contact op met Dick Hazeleger, secretaris van Historisch Museum Elspeet. Tel. 0577-491450 of info@museumelspeet.nl.

Op zoek naar ander vrijwilligerswerk? Ga naar de website van het Servicepunt Vrijwilligers Nunspeet, of kom langs in Veluvine op dinsdag-, woensdag- of donderdagochtend.

Opening Historisch Museum Elspeet op 7 april

22 mrt 2017

opening museum Elspeet

Het is bijna zover. Na jaren van voorbereiding zal op vrijdagavond 7 april a.s. in bijzijn van genodigden het Historisch Museum Elspeet officieel worden geopend. Dit zal worden gedaan door vertegenwoordigers van het gemeentebestuur. De opening start om 19.45 uur bij 'Het Brandpunt' op de Nunspeterweg 1.
Vanaf zaterdag 8 april is het museum geopend voor het publiek.